Hallå där, Goran…

0

Hallå där, Goran Djurdjevic, fastighetsskötare på Centrala Hisingen, som tillsammans med fastighetsföretaget BoNära vann AktivBos mätningar för största lyft av serviceindex – hur känns det?

– Jättebra, jag är stolt över att alla mina tre uppdragsgivare, BoNära, TF Fastigheter och Eriksson & Rann Byggnads AB nominerades i tävlingen.

Varför fick ni utmärkelsen?

– Främst för att kundnöjdhetsindexet ökade med 30 procent i en av BoNäras fastigheter på Hisingen. Som fastighetsskötare var jag delaktig i det omfattande förbättringsarbetet som genomfördes under två år i samråd med de boende.

Du verkar vara en mycket uppskattad fastighetsskötare av både hyresgästerna och fastighetsägarna, vad beror det på?

– Tror det beror på att jag försöker se saker ur både fastighetsägarens och hyresgästens perspektiv. Kan man få båda sidor att känna sig nöjda är det det bästa. Tillgängligheten uppskattas högt av hyresgästerna. Jag tycker att den sociala kontakten är viktig och är därför runt mycket i fastigheterna och träffar folk.

Vad behöver hyresgästerna mest hjälp med?

– Det är mest tekniska småsaker i lägenheten. Återkommande frågor gäller tvättstugan och andra allmänna utrymmen. Vissa saker hör inte till fastighetsägarens ansvar och då är det viktigt att informera om vad som gäller.

Vad krävs för att klara jobbet som fastighetsskötare idag?

– Det gäller att kunna lite om mycket. Du måste vara tekniskt lagd och insatt i en del juridiska frågor. Men mest av allt handlar det nog om personlig lämplighet, att du bemöter människor på ett bra sätt, kan lyssna och förstå vad de behöver.

Vad är roligast med jobbet respektive mindre roligt?

– Det bästa är friheten och att man får lära sig nya saker hela tiden. Kontakten med alla människor man möter och deras tacksamhet när de får hjälp är också värdefull. Mindre kul är snöskottningen, främst för att det är svårt att veta när man ska skotta. Vintertid får vi ha en ständig beredskap och följa väderutvecklingen hela tiden.

Dela

Kommentera